Na twintig jaar vakoverstijgend actief geweest te zijn in het voortgezet onderwijs in exacte vakken, waarin ik mij gespecialiseerd heb in de begeleiding van adolescenten – van onderduiker tot uitvaller tot uitblinker – en het ontwerpen van alternatieve studieroutes is het tijd geworden om al die kennis en ervaring ook buiten een school beschikbaar te maken voor hen, die vastgelopen zijn in hun zoektocht naar passend onderwijs voor de ontwikkeling van eigen talenten dan wel talenten van hun kinderen.
Aan de vooravond van mijn AOW-leeftijd ga ik dus beginnen met een kleine praktijk gericht op coaching en ondersteuning, waarin het thema Talent-in-Ontwikkeling een grote rol speelt. Ik maak hierbij gebruik van mijn ervaring als teamleider, crisismanager en academisch onderwijskundige uit verschillende settings. Zichtbaar maken van blokkades en/of belemmeringen met behulp van reflectieve interviews (soms erg confronterend), van kernkwadranten (veelal bij cognitief en intuïtief ingestelde personen) of van tarotkaarten (erg nuttig bij beelddenkers en sensitieve personen) helpt bij het in balans brengen van emoties en het openen van ontwikkelingsperspectieven.
0 reacties