Onderwijsarrangementen: Werken op niveau!
Werken op niveau betekent dat wij ons onderwijs afstemmen op de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Voor elk kind zijn deze onderwijsbehoeften anders. Op basis van observaties van werk- en leergedrag, analyses van toetsen en onderzoeken, gesprekken met kinderen, ouders, intern begeleider en (indien nodig) externe deskundigen, wordt de onderwijsbehoefte van kinderen in beeld gebracht. De centrale vraag is steeds hoe de lesstof, de instructie, aanpak en begeleiding afgestemd kan worden op wat een kind nodig heeft om de doelen te bereiken.
Ons onderwijs bestaat uit vijf onderwijsarrangementen:
1. Het zeer intensieve arrangement
2. Het intensieve arrangement
3. Het basisarrangement
4. Het verdiept arrangement
5. Het top arrangement
Het verdiepte arrangement
Kinderen met een verdiept arrangement volgen de doelen van de methode maar hebben behoefte aan meer uitdaging. Het verdiept arrangement start al in groep 1-2. Zowel in aanbod als begeleiding is er aandacht voor jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. Ons verdiept arrangement bestaat uit drie niveaus:
Verdiept arrangement 1: Verdiepend werk bij de methode, en compacten binnen de methode
Verdiept arrangement 2: Verdiepend werk methode overstijgend
Verdiept arrangement 3: Plusklas (wekelijks op de woensdag voor de groepen 5 t/m 8 clusterbreed georganiseerd op WereldKidz Balans).
Het top arrangement
Voltijds onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen.
Sportieve, culturele en muzikale talenten
Wij realiseren ons dat er verschillen zijn tussen kinderen. Verschil in belangstelling, leerstijl en talent. Wij spelen hierop in door naast taal en rekenen ook een beroep te doen op de sportieve, culturele en muzikale talenten van kinderen.
Engels vanaf groep 1
Op WereldKidz Balans krijgen de kinderen vanaf groep 1 al (spelenderwijs) Engels aangeboden. Zo bereiden we de kinderen optimaal voor op een internationale toekomst! Door speels met een taal bezig te zijn, leren ze die taal bijna ongemerkt. Holmwoods maakt gebruik van dat vermogen en is er op gericht om kinderen op natuurlijke, wetenschappelijk onderlegde wijze Engels te leren. Vroeg starten met het leren van een tweede (of derde) taal werkt verder zéér motiverend voor kinderen.
0 reacties