Heb je het idee dat je kind extra uitdaging kan gebruiken? Verveelt hij of zij zich op school? Is er weinig contact met peers? Gaat hij of zij uitdaging liever uit de weg?
Dat zijn redenen om je kind mee te laten doen aan Phi Lab. We beginnen met twee proeflabs en kijken dan samen of het programma van Phi Lab aansluit bij diens (leer)behoeften. Het maken van een iq-test is geen voorwaarde voor deelname. Tijdens de proefperiode van twee Labs wordt gekeken of het programma uw zoon of dochter genoeg te bieden heeft.
Plusklassen voor groep 2 tot en met groep 8
Phi Lab heeft sinds 2012 ervaring met het verzorgen van een kennisverrijkend programma voor kinderen met ‘snelle hersenen’. Door het werken aan de opdrachten krijgen meer- en hoogbegaafde kinderen de mogelijkheid hun capaciteiten ten volle te benutten. Denk hierbij aan gevarieerde, cognitieve uitdaging, maar daarnaast ook aan het leren omgaan met frustratie als iets moeilijk is en leren doorzetten.
In de ruimte hangt de leerkuil aan de muur, waarnaar veel verwezen wordt. Belangrijk, want als je op de basischool met weinig moeite door het curriculum loopt, dan spring je eigenlijk óver de leerkuil – en dan leer je niet. Bij het leren komt wrijving kijken, het maken van fouten, moeten doorzetten, hulp vragen en relativeren. Ja, relativeren: in het begin kunnen kinderen het als een Groot Falen zien als ze een keer iets niet meteen kunnen en dan is het prettig als ze erop gewezen worden dat ze aan het oefenen zijn om door de leerkuil te gaan.
Wat nog meer
Taxonomie van Bloom
Psycho-educatie
Outside-the-box-denken
Experimenten
Oefenen met wetenschappelijk onderzoek
0 reacties