Onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen
Het Klaverblad ziet het als haar opdracht en uitdaging om hoogbegaafde kinderen te begeleiden en samen hun rugzak te vullen met vaardigheden en kennis, die zij kunnen inzetten op hun weg naar zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.Wij vinden het belangrijk dat de intrinsieke nieuwsgierigheid van onze kinderen gevoed en geprikkeld blijft. Daarom gaan we met hen in een rijke en uitdagende leeromgeving, onderzoekend de wereld verkennen vanuit de thema’s van Deep Level Learning. Kinderen leren de wereld kennen en begrijpen door verbinding met deze wereld. Door doelgericht te werken en het bieden van passende leerstof die aansluit bij de ontwikkelingsfase en het niveau van het kind, worden en blijven kinderen gemotiveerd om te leren. Dit gaat altijd gepaard met vallen en weer opstaan. Zo ontwikkelen zij de vaardigheden die ze nodig hebben om te leren.
Indentiteit & Kwaliteit
Vanuit de christelijke traditie worden we opgeroepen om betrouwbaar nabij en liefdevol aanwezig te zijn. Op deze manier willen wij op het Klaverblad met elkaar omgaan. We geven aandacht aan zingeving en levensvragen. De Bijbel is voor ons een bron voor leer- en spiegelverhalen. We willen kinderen begeleiden en houvast geven om hen voor te bereiden op hun weg naar zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. In de praktijk vertaalt zich dit vooral in de sfeer binnen de school en in de manier waarop onze leerkrachten werken. Met oprechte aandacht zien zij hun leerlingen. Vanuit het besef dat ieder kind uniek is én dat ieder kind er mag zijn, verdient het kansen om zijn of haar talenten te ontwikkelen. Persoonlijkheidsvorming en zelfvertrouwen geven we daarbij aandacht. Daarnaast vertaalt de C van christelijk zich vooral in de kernwaarden veilig, respectvol, betrouwbaar, kwaliteit, professionaliteit, oog voor talent, ambitieus en innovatief
BSO Sinne voor Hoogbegaafde kinderen
Deze BSO van Sinne ligt naast de CBS Klaverblad.
Hoogbegaafde kinderen zijn buitengewoon intelligent en hebben een groot creatief denkvermogen. Wij streven ernaar om tegemoet te komen aan ieders persoonlijke behoefte. De kinderen kunnen zichzelf zijn en dat wordt vertaald naar het zich gehoord voelen en hen het gevoel geven dat ze ertoe doen. Wij vinden dit een heel belangrijk basis.
We vinden het van belang om een gevarieerd aanbod van activiteiten aan te bieden. Wij zien een sterke drang naar autonomie bij kinderen en wij geven hen die ruimte. Ook gaan we in gesprek met kinderen omdat we merken dat daar behoefte aan is. We laten kinderen focussen op het zelf oplossen van problemen in plaats van ze door een proces van falen en groeien te leiden!
0 reacties