“In het kinderlijk spel
ligt vaak een diepe betekenis”
Friedrich Schiller, toneelschrijver en filosoof
Ik geef theaterlessen in het PO en VO en voor kunst- en cultuurinstellingen, aan zowel hoogbegaafde als niet-HB leerlingen. Dat doe ik in peergroups, op gymnasia en BPS (begaafdheidsprofiel scholen).
Theater loopt als een rode draad door mijn hele schoolcarrière en werkende leven. Als kind was in een enthousiaste amateurspeler, zowel binnen- als buitenschools. Na mijn afstuderen als theaterdocent aan de Artez University of the Arts werkte ik als educatiemedewerker bij Theater Artemis, waar ik workshops bedacht en onderwees aan kinderen, jongeren en volwassenen. Ik gaf inleidingen bij voorstellingen in de schouwburgen en ontwierp onthutsende theatrale ervaringen. Op de middelbare vrijeschool waar ik ruim 15 jaar werkte gaf ik honderden lessen aan duizenden jongeren, van elementair spel tot theatergeschiedenis (oa over Griekse tragedies en Shakespeare), van objecttheater tot locatietheater. Ook regisseerde ik 27 avondvullende voorstellingen, waarvan enkele scènefoto’s op deze website staan. Naast deze twee banen deed ik ervaring op als (trainings)actrice, theatersporter, figurant en model, en onderwees ik studenten en docenten op het gebied van (podium)presentatie.
Mijn schat aan ervaring draag ik met veel enthousiasme over op alle doelgroepen. Mijn lessen zijn opbouwend en versterkend voor zowel het individu als de groepsvorming. Soms is theater het doel, soms een middel ter zelfontplooiing. Wat ik doe onderbouw ik altijd theoretisch, maar de focus ligt op leren door te doen en ervaren. Ik ben oa in te zetten voor thematische workshops, regie-opdrachten, (trainings)acteren, theatersport, voorstellingen maken, spellessen, podiumpresentatie en teambuilding.
0 reacties